Párhuzamok a kerékpár szervizelés és a nyomdai gyártás-előkészítés között

Ajánld az oldalamat másoknak is. Kattints a megosztás gombra.
Share

Szakmák és szakmák között nincs nagy különbség, főképpen, ha az ügyfelek kiszolgálásáról beszélünk.

Mutatok egy példát.

Most az ügyfél én voltam. Az ezer éves bicajomat szerettem volna jól használhatóvá tenni.

A kerékpár szervizessel tökéletesen elégedett voltam, minden kérésemet teljesítette és még ajánlott is módosításokat.

Nézzük csak a párhuzamokat egy kerékpár szervizes és egy nyomdai gyártás-előkészítő között.

  • Nyomdai gyártás-előkészítőként az ügyfeleim 95%-a igényli, hogy nézzem át a nyomdai gyártásra szánt állományát.
  • Ügyfélként én is igényeltem, hogy a szervizes nézze át a mindennapos használatra szánt bicajomat.
  • Először mindig az igényfelméréssel kezdjük. Szeretem tudni, hogy például a könyvből hány darabot szeretne, milyen  kivitellel szeretné, ettől függ a gyártási technológia és ettől függ, hogy az állománnyal szemben milyen elvárások vannak.
  • A szervizes kollega először egy jegyzetlapot hozott és felírta sorban, hogy milyen igényeim vannak a bicajjal: tudjak több sebességi fokozatot váltani – ne eresszen le a gumi óránként – kényelmesebb legyen az ülés – jól működjön a fék…
  • A küldött állományok ellenőrzése után javaslatot teszek a módosításokra, esetleg javaslok még más gyártási paramétert is, ha többet tudok a termék felhasználásáról.
  • A szervizes kollega felírt minden kérésemet, majd ránézett a kerékpáromra és javasolta, hogy érdemes lenne két macskaszemet feltenni előre, mert a szabály egyébként is ezt kívánja, érdemes lenne a kormányon a gumis részt cserélni a kényelem miatt, érdemes lenne egy olyan lakatot használni, ami kicsit riasztja a bicikli tolvajokat….stb.
  • Az igények felmérése után adok nyomdai árajánlatot a kért szolgáltatásra vagy a gyártásra.
  • A szervizes kollega összeszámolta hol tartunk most. Kértem, hogy szakmai szemmel nézze át a bicajt és nyugodtan javítsa ami gondot lát, egy bizonyos értékhatáron belül.
  • Pár napon belül küldöm az ügyfelemnek a módosítási javaslatokat, ha tanácsadás lépésről-lépésre szolgáltatást rendelt meg, vagy küldöm az első tervet, ha szerkesztést rendelt meg.
  • Két nap múlva szóltak, hogy mehetek a kerékpáromért.
  • Igény szerint addig módosítjuk az anyagokat, amíg az ügyfelem nem lesz elégedett vele.
  • Több körös apró módosításokat kértem még az átadás után. Először jeleztem, hogy az első kormánynál valami iszonyatosan nyikorog, aztán az ülés magasságával és dőlésével volt gondom, de végül kihoztuk belőle a maximumot és elégedetten tekertem az irodába és onnan haza.

 

<