Kérem szépen én nem ilyet szerettem volna – avagy “apró” eltérések nagyító alatt – NyomdaBlog

Ajánld az oldalamat másoknak is. Kattints a megosztás gombra.
Share

Háromféle ügyfél létezik: egyik, aki boldogsággal sugárzó arccal veszi át a kész nyomdai termékét, nagyon örül, hogy végre a kezében tarthatja, másik aki nagyítóval érkezik és mindenben hibát keres/talál, csak azért, hogy hátha tud alkudni az előre megállapodott árból. Nos ez a két ügyfél a két szélsőség. A valóság valahol a kettő között van. A harmadik típusú ügyfél maximálisan megbízik a gyártóban, elfogadja a nyomda jelzését az esetleges hibákról és ilyen szemmel nézi át a kész terméket. Őszintén megmondja a véleményét és közösen keresnek megoldást az esetleges reklamáció esetén.Melyek a leggyakoribb nagyító alá vett hibák a 2-es számú ügyfél esetén?

  • nem egyformák a termékek színei
  • a háttér foltos, csíkos
  • hol ekkora, hol akkora a margó a vágás után
  • nem egyenletes a vágási él
  • hibás ékezetek vannak benne
  • hajtásnál gyűrött
  • kifolyt a ragasztó
  • …. sorolhatnám még…

Vajon mi a jó válasz ezekre az észrevételekre? A jó válasz az olvasatomban az előrejelzés, melyet gyakran alkalmazok nyomdai gyártás-előkészítés során. Igen, már az állományt látva előre jelzem a hibalehetőségeket és felhívom a figyelmet azok elkerülési módjára. Van aki elfogadja a javaslataimat a paraméter vagy állomány módosításokra van aki nem. Ez utóbbiak esetén több reklamációra kell számítani.Lehet-e előre tudni, hogy a termékek színei nem lesznek egyformák? Lehet-e előre látni, hogy mely színnél lesz foltos, csíkos a nyomat? Mekkora technológiai mozgásra lehet számítani? Mikor fordulhatnak elő karakterhibák? A kötészeti feldolgozásnál mennyire látható előre az eltérés, egyáltalán milyen minőség ami elvárható?

Fordulj hozzám bizalommal nyomdai munkákkal kapcsolatban! Szabó Katalin nyomdai gyártás-előkészítő, nyomdai ötletgyáros 70-535-1726 Nyomdai munkák ötlettől a megvalósulásig. Katiötletek: www.katiotletek.hu Havi akcióim: www.nyomdaiakciok.hu