«

»

Elvileg nyomdában csinálták, de nem lett nyomdai minőség – mit tegyek?

Ajánld az oldalamat másoknak is. Kattints a megosztás gombra.
Share

A minap kaptam egy levelet, ez inspirált a bejegyzés megírására.

Mit tekintünk nyomdai minőségnek?

Mikor lehetsz nyugodt, hogy a nyomtatott anyag minősége megfelelő lesz?

Nézzünk egy példát.

A képen bal oldalon láthatsz egy amatőr fotómat, amit nemrégen a Füvészkertben fotóztam. Jobb oldalon ugyanezt a fotót láthatod, de rossz minőségben, pixeles, homályos képként.

Mit tekintünk nyomdai minőségnek?

Természetesen a bal oldali éles képeket várjuk vissza a nyomaton is, ezt tekintjük nyomdai minőségnek.

Mikor lehetsz nyugodt, hogy a nyomtatott anyag minősége megfelelő lesz?

Elsősorban akkor, ha nyomdakész állományokat adsz le gyártásra. Nyomdakész, vagyis a képminőség szempontjából 300 dpi felbontásút, mérethelyeset, megfelelő kifutóval,  margóval, a gyártó által kért beállításokkal mentve.

Honnan tudod, hogy a kép nyomdai felbontásban mekkora méret lehet?

Kattints a képre, írd be a kalkulátoromba a kép pixel számát, írd be a 300 dpi nyomdai felbontást és számolj!

Ha a gyártódtól rendelted meg a nyomdai állomány szerkesztését is, akkor ügyelj rá, hogy jó méretű képeket küldj el a grafika készítéshez.

 

 

 

Jó méretű képet küldtem, mégis rossz lett a nyomat minősége, mi történhetett?

Két eset lehetséges. 1. hozzá nem értő kezekbe került a szerkesztés. 2. nem a nyomdakész verziót gyártották ki, hanem azt amit neked küldtek ellenőrzésre kis felbontásút.

Mindkét esetben a gyártó hibázott. Ilyenkor annyit tehetsz, hogy reklamálsz és újragyártást kérsz.

Hogyan előzheted meg az ilyen hibákat?

Nyomdai minőségű állományt kérsz ellenőrzésre és ragaszkodsz hozzá,  hogy gyártás csak a jóváhagyásod után indulhat el.

Túlbiztosítod magad és már a megrendelésnél kéred a nyomda visszajelzését, hogy a küldött anyagok megfelelnek-e a nyomdai minőségnek, vagy kérnek-e új képeket.

Kinek a felelőssége a nyomdai minőség biztosítása?

Mindenképpen a gyártóé, de nagyon fontos, hogy megrendelőként is felkészültek legyünk. Nem, nem a nyomdai tudásról beszélek, hanem csak a feltett kérdésekről a gyártó felé.

Nem ciki elmondani, hogy nem vagy járatos a nyomdai anyagok leadásában és ezért fokozottabb figyelmet és visszajelzéseket, segítséget kérsz.

Sajnos sok nyomdához érkeznek olyan állományok, melyeknél már  a megrendelésnél jelzi az ügyfél, hogy nem számít milyen lesz, csak olcsó és gyors legyen a gyártás. Így ki is gyártják.

Nálam kicsit másképpen van. Sajnos kellett már visszamondanom megrendelést, mert a küldött anyagok alapján nem tudtam volna elfogadható minőségben kigyártani.

Nyomdai állományok ellenőrzését, szerkesztését, gyártását rám is bízhatod. Fordulj hozzám bizalommal!

 

A szerzőről

Katiötletek

Üdv! Szabó Katalin (Kati) vagyok, nyomdai ötletgyáros, gyártás-előkészítő. Nyomdai úton előállítható termékeket készítek ötlettől a megvalósulásig.

Mottóm:
Csak figyelni kell és megtalálnak a fontos dolgok. Emberek akikkel találkoznom kell, feladatok, amiket el kell végeznem, helyszínek és időpontok a megfelelő pillanatban. Izgalmas és érdekes a világ!

Csupán annyit kell tudnod, hogy milyen célra és milyen összegből szeretnéd a legjobb nyomdai terméket/ajándékot elkészíttetni.

Fordulj hozzám bizalommal nyomdai munkákkal, egyedi ajándékötletekkel kapcsolatban.
Árajánlatkérés/Érdeklődés
Nyomdai termékek rendelése

<